Pitää oikein teille kehaista, miten hienoa palvelua sain Helmi Vuorelman nettikaupasta.

Niinkuin joskus olen kertonut, yhdistelen neuleisiini mielellään joko ohutta Pirkkaa ja Kamenaa tai vaihtoehtoisesti Pirkkaa ja Vuorelman Satakieltä. Satakieltä ja Kamenaa ei oikein voi yhdistää - alkaa näyttää epätasaiselta. Satakieli on siitä ihana lanka, että sen värisävyt täydentävät sekä Kamenan että Pirkan värikartan. Lisäksi se on taattua vuorelmalaista laatua.

No. Yritin siis vuorelma.netistä tilata Satakieltä, koska sitä ei enää saa ostaa oikein mistään. (Vai muistaako joku? Hgin seudulla?) Mutta kuinka ollakaan, nettikaupasta on tilattava kaikki tuotteet värikoodinumeroiden perusteella! Eli minkäänlaisia, edes osviittaa antavia värikarttoja ei ole nähtävillä.
Ymmärrän toki, että näyttö vääristää, mutta kun esimerkiksi minä olen sellainen asiakas, joka muistaa värit kokemuksen perusteella, mutta koodeistahan ihmisellä ei VOI olla mitään käsitystä. Koodin kohdalla ei edes sanallisesti kuvailla mikä väri on kyseessä.


Nettikaupassa annetaan ohje, että "tilaa ensin värikartta hintaan..."

Minä sitten sähköpostia kohteliaasti laittamaan, että mitä ihm!

Sain hyvin nopeasti vastauksen ja ehdotuksen, josko lähettäisivät värikartan minulle ja vielä ihan ilmaiseksi.

Käsittämättömän ystävällistä! Kiitos Kiitos! Vielä nykyaikana.
Vaikka kai Vuorelmaa perinteet velvoittavat?