En mä tiiä miksi ärsyttää aika paljon tuo Blogilistan "korjaus"operaatio. Omalta blogiltani on kadonneet kaikki lukijat ja avainsanojani ovat huumori ja ajanviete. Just. Ehkä ne vielä ehjäävät sen.

Mulla on lankaa. Inspiroitunutta ja keväästä hurmioitunutta lankaa.

I have yarn. Inspired yarn.
Now violets are everywhere. I have not been very keen on violets, generally, but this year summer came so early, that violets are the most common flowers: they will stand some minus degrees in nighttime, if still necessaty.

Ensinnäkään nuo orvokit eivät jätä mua rauhaan. En ihan hirveän paljon ole ennen ollut ihastunut orvokeihin, mutta nyt kun kesä tuli niin aikaisin, on orvokki paikallaan: kestää vielä tulevat yöpakkaset. Siksi orvokit vainoavat mua, niitä on joka paikassa!

1533629.jpg

Tämä oli ihmeellisin kamerastani löytynyt orvokkikuva: joku outo öttimönkiäinen kyylää päätähteä takaoikealla.

Halusin valita tästä muut värit paitsi keltaisen, tosin olin enemmän innostunut mustista viiruista. Ja kovasti yritin. Eikä lanka sitten olekaan oikeastaan hullumpi. Kauppaan.

Miksi muuten lilaa on ihan mahdoton kuvata? Tämäkin lanka on elävänä paljon lilampi, tässä näyttää liian harmaalta.

I wanted to try to dye those shades, except the yellow. And somehow I even succeed.

1533640.jpg

Laitan tähän myös kuvan hupasasta tapahtumasta, jonka sain viime viikolla muistikortille (enää ei voi sanoa, "saada filmille". Höh. Siinä oli fiilistä!).

Tyyppi oli tosi innostunut käsitöistä, arvosti niitä suuresti. Kuvassa tuulettumassa ollut itse kutomani villamatto (taalainsidoksella) sai kovaa kyytiä. Pesätarpeita kai? Koko matto oli ihan pörröiseksi nokittu tuolta kohdalta, kun kaveri niin kovasti nyppi. Ja mitä minä tein? Nauroin ja katsoin vierestä...

Here I put also a pic of a friend who enjoyed my self handwoven woollen carpet. Afterwards this carpet was nearly ruined. I thought she will need the fabric for her nest and I just watched and laughed. It was so amusing!

1533632.jpg