Niinkuin ystäväni Tosikkokin, minäkin julkaisen poikkeuksellisesti tämän lukijapalautteen poikkeuksellisen nimettömänä,

This is some readerfeedback in Finnish. (Sorry!)

Hyvä Ilu,
Mitä ihmettä voisin tehdä avovaimoni suhteen? Olen hänestä syvästi huolissani. Epäilen pahimmanlaatuista myrkytystä.

Hän on varmaan haukannut jonkin pahan virtuaalinoidan ilkeää omenaa, sillä kaiket illat hän istuu sen internetkoneensa äärellä puuhailemassa. Hän laiminlyö avollisia velvollisuuksiaan minua kohtaan sekä äidillisiä velvollisuuksiaan lastamme kohtaan. Olen aivan sanaton ja peloissani.

Hän istuu koneellaan, myhäilee itsekseen ja välillä huudahtelee: "Aah, Ooh ja IiiiiiKKK". Välillä hän selvästikin pystähtyy aprikoimaan jotain pitkäksi aikaa, joskus hänen toinen kätensä alkaa hamuilla lompakkoaan kohti, josta pakkoliikkeenomaisesti tempautuu esiin hänen visakorttinsa. (Tästä seuraa myös pakonomaista postilaatikolla ravaamista: aina ennen postimiehen tuloa hän on käynyt tarkistamassa postilaatikkomme jo pari kertaa! Onko tässä kyse jostain pakkoneuroosista?)

Jos hän ei kuluta aikaansa internetissä, hän istuu mykkänä sohvan nurkassa lankakeriä sylissään, puikot käsissään ja välillä laskee mielessään tai manaa jotain kummallista mantraa: "yy-kaa-koo-kaksyhteen-oikee-nurin..." jne. On kiukustuttavaa seurata tuota outoa näytelmää. Hän on kuin jonkin kirouksen alaisena. Jos keskeytän hänet, hän joko suuttuu tai mutisee "mä teen tän puikon loppuun", mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan.

Kaikki nurkat ovat kotonamme täynnä ihmeellisiä nyssäköitä ja kasoja, jotka koostuvat langoista, joita puolisoni kutsuu ihaniksi ja kiljahtelee taas, silittelee. Lattioilla roikkuu langanpätkiä. Mitä tämä tarkoittaa?
Lisäksi saan kuulla, että lankakerät ovat lähdössä hänen "salaiselle ystävälleen". Ei minun vaimollani tarvitse olla mitään salaisia ystäviä, mitä se semmoinenkin on? Pettääkö hän minua, kun hän ei voi paljastaa, kuka on tuo salainen ystävä.

Vaikka tämä ei sinulle edes kuulu, kerron myös, että hänellä on päällänsä joku kummallinen kestovaippahulluus. Hän esittelee minulle toinen toistaan ihanampia vaippoja kuin ne olisivat hänelle joku harrastus. Tätä en ainakaan voi käsittää, lapsemme vain erittää niihin, ei niiden tarvitse olla ihania tai mitään muutakaan. Mutta tämä osa hänen sekopäisyydestään kuuluu ehkä jollekin toiselle foorumille.

Oi Ilu, auta minua ja puolisoani Ilonaa, ennen kuin tämä karkaa lopullisesti käsistämme ja minä menetän järkeni. Hän tuntuu sen jo menettäneen,

sinun,

nimetön mieshenkilö