Olen kuluttanut pari päivää mammojen juttuja kuunnellen ja kutoen.
I have been weaving for couple of days.

Kutomassa on siistiä. Nautin kovasti käsityökeskuksen työntouhuisesta tunnelmasta ja eri-ikäisten naisten kanssa keskustelemisesta, sillä kutomisen ja vitsailun lomassa tulee rupatelluksi myös syntyjä syviä. Ja tietenkin nautin suunnattomasti kutomisesta sinällään. Siinä olen samanlainen kuin neuloessa: vaikka olen aika kokematon kutoja, mikään helppo ei riitä, on aloitettava vaikeimmasta. Siinähän sitä oppii!
I really enjoy weaving. I enjoy weaving of course itself, but part of the fun is the atmosphere in local Crafts Center. I enjoy talking with old ladies and hear their wisdom of life and weaving. I weave just like knit also: I want to have challenges from the beginning. That´s how I learn!

Minä sain tänään valmista. Tämä upea Twist-huopa oli tosiaan Esiton mallistosta ja iskin siihen silmäni jo pari vuotta sitten. Nyt sain mitä halusin.
Today I finished this beautiful blanket. I saw this in a weaving magazine couple of years ago. But it was worth waiting.

Muutamia (miten niin muutamia?) häntiä on vielä kierittelemättä patukoille, mutta hapsottavia lankoja en sentään lähikuvannut.

658418.jpg

658465.jpg

Vähä(ä)nkös olen tyytyväinen!
I couldn´t be more satisfied!