EDIT 13.00:
Haluan sanoa nyt tässä kaikkien kuullen ja ensimmäisenä, että Wollsuchtin kanssa asia järjestyy ja kysymyksessä oli oma tyhmyyteni: en vain ole löytänyt vajavaisella kielitaidollani sivuilta kohtaa, jossa pyydetään ulkomaisia tilaajia etukäteen pyytämään meilillä hinta ulkomaanpostituksille. Tämmöinen siellä kuulemma on ja siksi olen nyt pahoittanut myyjän mielen. Anteeksi, tämä ei ollut tarkoitus.
Now I want to say this so that everyone hears: with Wollsucht this was about misunderstanding: my German is not good enough to find note in webpace, where reseller asks everyone ordering abroad to ask beforehand about shipping costs. Now I really apologize Wollsucht, because of this!
* * * * * * *
* * * * * * *
Niinkuin varmaan olette huomanneet, olen viimeisten vuosien ajan tilannut internetistä lankoja ja muita tarvekaluja viikoittain. Ja aina on kauppa sujunut kitkatta, oli kyseessä sitten mikä hyvnsä maa.
Miksi siis nyt yhtäkkiä tökkii?
Tilasin eilen edukkaita alpakoita Wollsucht.de -nimisestä kaupasta. Maksoin PayPalilla ja kävin tarkastamassa, että rahat olivat lähteneet tililtä. Illalla sain meilin, että minun on käytävä maksamassa yli 13 euroa lisää yrityksen PayPal-tilille. Postimaksut ja vakuutukset ovat kuulemma enemmän, kuin verkkokauppa ilmoitti. Jälkikäteen tuli tuollainen vaatimus! Miten tähä nyt pitäisi suhtautua? Maksaa vai vaatia rahoja takaisin? Maksaa siis. Ääh, tulipa kalliit 7 kerää Drops Alpacaa!
Viisi viikkoa sitten tilasin värttinän ja villaa Curious Yarnsilta. Eipä ole näkynyt pakettia, mutta rahat ovat kadonneet tilitä välittömästi. Olen lähettänyt sinne meiliä kysyäkseni, mitä on tapahtunut. Olen saanut vastauksen, että paketti on lähtenyt ja että heiltä on viime aikoina kadonnut paketteja. Mutta mihinkään viestiin ei ole sittemmin vastattu. Onkohan peli jo menetetty?
Tilasin yli kaksi viikkoa sitten kakkosta pienempiä puikkoja Papurikosta ja täältä. Jälkimmäisestä ei ole kuulunut mitään, ei myöskään veloitusta tililtä, mutta Papurikolle lähti maksu taas heti. Mitään elonmerkkejä ei ole nähtävillä, onkohan tilaukseni kadonnut bittien taivaaseen?
Lisäksi tilasin vielä Interweave Knits -lehden. Sain tilaajalahjan (neuleohjeen pdf-tiedostona), mutta en minkäänlaista tilausvahvistusta. Tämän tilauksen onnistumisen kyllä taidan huomata, jos lehti tulee...
Ai miksikö kerron tämän kaiken? En nyt halua mitenkään mustamaalata näitä liikkeitä, mutta olkaapa blogisisaret ja -veljet tarkkana. Kaikkea voi sattua.
As you might have noticed, I have orded quite a lot of yarn and stuff by internet, from all ower the world. Why is this so hard now?
Yesterday I orded some reasonable priced alpacayarn from Wollsucht.de. I payed by PayPal and I cheked that money left my bankaccount. Later I got an e-mail, that I have to go to companys PayPal-account to pay more than 13 euros for extra costs (shipping and insurance) because the webstore did not count them in the total payment. Aarg, what shoul´d I do? Pay or demand my money back? Pay!? These are quite expensive 7 balls of Drops Alpaca now!!
Five weeks ago I orded a drop spindel and some wool from Curious Yarns. Payment left my account as well immediately, but I have not seen any package yet. I´ve e-mailed them many many times, but I have had an answer that my package has left and they have lost some packages lately. Nothing else. Maybe I say good bye to my 45 euros?
I also orded more than two weeks ago some needles from Papurikko and here. I haven´t heared anything from the English store - not even payment has been gone - but for Papurikko left the money at the same moment. Maybe my order has just got lost?
Yes, and in addition I orded Interweave Knits magazine. I got the order´s present (one pattern in pdf) but no verification of the order. Maybe I´ll find out, if the magazine appears...
Whyt I tell you this? Not because I wanted any harm for these resellers, but I want to say: be aware when you buy anything in internet!
Yesterday I orded some reasonable priced alpacayarn from Wollsucht.de. I payed by PayPal and I cheked that money left my bankaccount. Later I got an e-mail, that I have to go to companys PayPal-account to pay more than 13 euros for extra costs (shipping and insurance) because the webstore did not count them in the total payment. Aarg, what shoul´d I do? Pay or demand my money back? Pay!? These are quite expensive 7 balls of Drops Alpaca now!!
Five weeks ago I orded a drop spindel and some wool from Curious Yarns. Payment left my account as well immediately, but I have not seen any package yet. I´ve e-mailed them many many times, but I have had an answer that my package has left and they have lost some packages lately. Nothing else. Maybe I say good bye to my 45 euros?
I also orded more than two weeks ago some needles from Papurikko and here. I haven´t heared anything from the English store - not even payment has been gone - but for Papurikko left the money at the same moment. Maybe my order has just got lost?
Yes, and in addition I orded Interweave Knits magazine. I got the order´s present (one pattern in pdf) but no verification of the order. Maybe I´ll find out, if the magazine appears...
Whyt I tell you this? Not because I wanted any harm for these resellers, but I want to say: be aware when you buy anything in internet!
Kommentit
Tämän blogin kommentit tarkistetaan ennen julkaisua.